Geen enkele auto- of trucktechnicus kan alles weten van elk merk voertuig en van elke storing. Met de komst van steeds meer geavanceerde technieken in voertuigen, neemt de behoefte aan technische ondersteuning in de werkplaats toe. Het laatste wat u wilt, is uren zoeken naar een storing terwijl u die kosten niet kunt doorberekenen aan uw klant. We vinden dat lang zoeken niet meer voor mag komen– dat er een betere manier moet zijn.

Als marktleider in ondersteuning op A-klasse diagnose-apparatuur en door de beschikking over een enorme bron aan OE technische informatie, hebben we alle kennis, informatie en ervaring in huis om de technicus optimaal te ondersteunen. Wij hebben daarom een uniek product ontwikkeld waarmee we de technicus helpen: ‘MiMechanic’.

MiMechanic is een hotline voor o.a. diagnosesupport die direct te raadplegen is op het moment dat de technicus niet verder komt of twijfelt over een technisch vraagstuk. MiMechanic helpt, ondersteunt en adviseert de technicus met het diagnosticeren van complexe elektronische storingen voor personenwagens en trucks.

MiMechanic voorziet in gedetailleerde technische informatie over het specifieke vraagstuk – van componentlocaties tot specifieke meetwaardes en reparatie-adviezen en wordt ondersteunt door onze internationale kennisdatabank waarin tienduizenden probleemgevallen zijn gedocumenteerd. Lang zoeken naar de oplossing of het zelf blijven uitproberen is hiermee verleden tijd. Hierdoor gaan de facturabele uren van de technicus omhoog en neemt de efficiency in de werkplaats toe, hetgeen in deze economische tijd een welkom gevolg is.

MiMechanic is in feite de extra technicus voor elke werkplaats en moet eigenlijk een standaard onderdeel zijn van uw team en gereedschapsuitrusting.

Bel en vraag direct technische ondersteuning en advies aan uw extra technicus!

0344 – 609 006
Om een beter beeld van onze dienstverlening te creëren, geven wij u graag een paar voorbeelden van de vragen die onze specialisten beantwoorden:

  • Ik heb een foutcode en heb al van alles gemeten en vervangen. Het probleem is er nog steeds. Wat moet ik doen?
  • De motor van het voertuig dat ik hier heb slaat spontaan af. Wat kan ik daaraan doen?
  • Hoe moet ik de verschillende sensoren meten, zoals hall en lambda etc.?
  • Kunt u uitleggen wat de foutcode P01.. betekent?
  • Het ESP-lampje brandt en ik krijg foutcode 01423. Hoe moet ik handelen?
  • Hoe lees ik een nieuw geïnstalleerde radio in?
  • De stoelverwarming werkt niet meer, heeft u een elektronisch schema voor me?
  • Welke kabels moet ik gebruiken voor het monteren van een aanhangwagenkoppeling?
  • Wat is de penbezetting op deze stekker?
  • De motor geeft een zagend geluid als hij stationair draait. Hoe verhelp ik dat?
  • De airco weigert of springt spontaan aan. Wat moet ik daaraan doen?
  • Ik moet een nieuwe ECU configureren. Hoe moet ik dat doen en welke instellingen heb ik nodig?

76% van de technici geeft aan dat ze kennis tekort komen bij hun dagelijkse werkzaamheden.

10% van de klanten wordt zelfs doorgestuurd naar een collega autobedrijf of merkspecialist. Ziet u die klant ooit nog terug?

Hoeveel geld kunt u verdienen met Mimechanic?

MiMechanic bespaart uw team al snel vier uur per maand. Het gemiddelde werkplaatstarief is € 60,00.

Dat betekent dat u MiMechanic al na minder dan een maand hebt terugverdiend.

Groeien en uitbreiden

Afhankelijk van uw specifieke situatie, kunt u de gewenste keuze uit onderstaande pakketten maken.


Starter

8

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • € 98 per incident

Probeer MiMechanic

Medior

21

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • € 45 per incident

Probeer MiMechanic

ProfessionalVaak gekozen

36,50

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • Geen kosten per incidenten

Probeer MiMechanic



Starter

16

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • € 180 per incident

Probeer MiMechanic

Medior

33

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • € 80 per incident

Probeer MiMechanic

ProfessionalVaak gekozen

57,50

per maand

  • Onbeperkt aantal incidenten
  • Geen kosten per incidenten

Probeer MiMechanic


Kan ik later upgraden naar een uitgebreidere versie?

Jazeker, u betaalt dan het prijsverschil tussen deze twee versies.

Waar kan ik MiMechanic afsluiten?

U kunt hier het contactformulier invullen. Wij nemen dan contact met u op om het gewenste abonnement voor u aan te sluiten.

Heeft u nog meer vragen?

Geen probleem. Vraag het ons en dan komen we er zo snel mogelijk op terug.

Ik wil de ondersteuning niet meer missen!

Siebert van der Pas, Garage van der Pas

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen de investering na 3 storingsgevallen alweer terugverdiend heeft.

Math Moonen, Autobedrijf Moonen
Enkele voorbeeldcases
27 januari, 2017 in MiMechanic, Productupdates

MivarGroup gaat een stap verder met MiMechanic REMOTE

MivarGroup, bekend van o.a. haar diagnosehelpdesk, voegt een nieuwe dienst aan haar portfolio toe: MiMechanic REMOTE. MiMechanic REMOTE is een dienst waarbij de helpdeskmedewerker op afstand middels een app werkzaamheden... Read More
20 april, 2016 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Van motorkoeling naar warmte management

De laatste jaren is er behoorlijk veel veranderd aan het motorkoelsysteem. De eerste systemen met een kenveld geregelde thermostaat dateren alweer uit begin van deze eeuw. Waar eerder werd gesproken…

Read More
19 februari, 2015 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Problemen met de nokkenasverstelling

Een garagebedrijf belt de servicedesk met een storing in een Peugeot 207 1.6 VTI met 102.000km op de teller. Het voertuig is van bouwjaar 2007 en heeft motorcode 5FW (EP6)….

Read More
19 december, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Opel met minimale afwijking

De helpdesk wordt gebeld door een klant die een probleem heeft met een Opel Astra G met een Z16XE motor uit 2001. Het probleem is dat de motor goed loopt…

Read More
7 november, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Vermogensverlies bij Ford (DTC P2336 en P2337)

Een autobedrijf belt met onze servicedesk en meldt dat men een probleem heeft met het rijgedrag van een Ford 18 TDCI uit 2003. De motor heeft vermogensverlies en overmatige zwarte…

Read More
5 augustus, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Benz start niet

Het gaat om een Mercedes GL 420CDI 4matic, type WBC164. In dit voertuig zit een OM692.912 V8 motor. De V8 is geholpen aan een lekke koppakking en een gerekte distributieketting…

Read More
11 juni, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Patrol loopt uit de maat

Een Nissan Patrol (Y61) uit 1998 met een RD28TI motor is op spreekuur bij een op de Mivar Servicedesk aangesloten garagist. De motor kampt met gebrek aan trekkracht. Bij gas geven…

Read More
29 april, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

Wat te doen bij CAN-bus communicatiefouten?

Foutcodes die betrekking hebben op het CAN-bus netwerk roepen nogal eens vragen op bij monteurs. Om goed aan het netwerk te kunnen meten is het goed om eerst een indruk…

Read More
28 februari, 2014 in MiMechanic, Tips & Uitleg

10 zaken om op te letten bij Hybride of EV

Met de groei van het hybride wagenpark in Nederland stijgt ook het aantal vragen op de Automotive Servicedesk van Mivar over deze voertuigen.

Read More