De merknaam eXponentia, aangekocht door Tekné Consulting in april 2016, is nieuw leven ingeblazen door drie van de oorspronkelijke leveranciers, DAF Conseil, Tekné Consulting en MivarGroup, waardoor het snel bekendheid kan verwerven en tevens in zijn expansie wordt ondersteund.

Met meer dan tien jaar succes op het gebied van training en technische ondersteuning verspreid over de Europese markten, putten de drie ondernemingen uit elkaars expertise en ervaring om gemeenschappelijke aanwinsten op te leveren. Aangezien ze uitgaan van dezelfde visie en waarden op gebied van professionaliteit, betrouwbaarheid, striktheid en innovatieonderzoek, is het doel van eXponentia om tegemoet te komen aan de behoeften van professionals werkzaam in de auto onderhoud– en reparatie branche, naast chauffeurs in Europa en daarbuiten. Dit zal worden bereikt door de totstandkoming van een platform dat oplossingen en diensten integraal aanbiedt, onafhankelijk van elkaar en tot de beschikking van iedereen.

De directeuren van eXponentia, Jacques de Leissègues, CEO van DAF Conseil, Patrick Lo Pinto, Internationaal Directeur van Tekné Consulting en Chris en Leon Kimman, de directeuren van MivarGroup, hebben over dit initiatief het volgende gezegd: “Deze herintroductie heeft als doel om continuïteit te geven aan het project dat 12 jaar geleden door grote groepen werd geïnitieerd, waarbij de merknaam eXponentia een stevige impuls meekreeg. We zullen dit doen door onze expertise en kennisbestanden te delen , door de klantengroep te vergroten, door het aanbieden van meer diensten en extra producten en door op internationaal niveau de groei van het project te versnellen. eXponentia moet de Europese en internationale benchmark voor innovatieve oplossingen met hoge toegevoegde waarde op het gebied van mobiliteit worden.”

De drie ondernemingen zijn steeds belangrijke spelers in hun eigen branche geweest, inbegrepen de werkvelden voor training en technische support en hebben talrijke oplossingen voor de automotivebranche ontwikkeld.

DAF Conseil opereert voornamelijk in de Franse markt; Tekné Consulting, met haar hoofdkantoor in Italië, biedt haar services aan in Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, alsook in Spanje en Portugal; MivarGroup opereert in de BeNeLux. De drie leveranciers hebben meer dan 100 mensen in dienst en leveren aan 30.000 klanten verspreid over Europa.

Gecombineerde expertise en kennisbestanden

De drie dienstverleners hebben  sinds het moment dat de merknaam opnieuw in gebruik is genomen, het poolingsproces van vaardigheden binnen de genoemde werkvelden gestart, waarbij zijn inbegrepen: catalogi voor training, technische ondersteuning, web- en mobiele oplossingen en meer. De voordelen voor het bedrijfsleven zijn erg groot: bijvoorbeeld op gebied van technische ondersteuning worden alle in behandeling genomen kwesties door de betreffende afdeling in elk land snel gedeeld en vertaald in elke taal. Dit zal de basis van ongeëvenaard internationale kennis vormen.

Doelgroepexpansie

Waar eXponentia zich eerder uitsluitend richtte op onafhankelijke reparateurs die werken voor meerdere merknamen, is deze nu beschikbaar voor alle bedrijven die werken in autoreparatie en -onderhoud. Hierbij valt te denken aan inkopers en netwerken, onderdelendistributeurs en -fabrikanten, autofabrikanten en -importeurs, onafhankelijke autobedrijven en dealers, wagenparkbeheerders en eindgebruikers.

Uitgebreid dienstenportfolio

Vanaf heden geeft de expertise-pooling eXponentia de mogelijkheid een een breed scala aan diensten en producten te leveren, waaronder:

  • Training: een catalogus voor training van lichte voertuigen en zware bedrijfswagens, die constant geüpdatet wordt om alle nieuwe en bestaande technieken in de markt te beschrijven.
  • Technische ondersteuning: beschikbaar in alle landen en in 6 talen (Frans, Italiaans, Engels, Duits, Spaans en Nederlands)
  • Technische gegevens voor reparateurs.
  • Tools om afspraken vast te leggen en reparatiekosten te berekenen
  • Check-in/out:  tablet voor registratie van de inlevering van de voertuigen
  • Elektronische catalogi om reparatieberekeningen en schattingen voor te bereiden
  • Dealer management systeem inclusief boekhouding
  • CRM voor communicatie en klantenbinding
  • Tool voor wagenparkbeheer op het gebied van onderhoudswerkzaamheden
  • Garantiemanagement: deze dienst, die bedoeld is voor leveranciers van auto-onderdelen, beheert het validatieproces van onderdelen die onder garantie vallen.
  • Oplossingen en toepassingen voor de bestuurder.

Internationale ontwikkeling

eXponentia wil in de eerste instantie haar aanwezigheid in de oorspronkelijke markten consolideren (Frankrijk, Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, België en Nederland), en in de tweede instantie in de nieuwere markten (Spanje, Oostenrijk, Zwitserland en Portugal). Het zal de huidige klanten voorzien van een serie van aanvullende oplossingen en diensten, waarbij ook op anderen in de waardeketen wordt gericht met nieuwe diensten speciaal ontwikkeld voor hen .

Bovendien is eXponentia – gezien de internationale ambitie van dit merk – actief op zoek naar nieuwe markten, zowel binnen de grenzen van Europa als daarbuiten.

Een nieuwe identiteit voor de merknaam eXponentia

Voor het samentrekken van de geschiedenis van eXponentia en de herintroductie, is er voor eXponentia een nieuw logo ontwikkeld. Het nieuwe logo is moderner en dynamischer dan het vorige, waarbij de “X”, als hoofdletter geschreven, een herkenbaar en onderscheidend onderdeel van de merknaam.

Met de nieuwe tagline; “Beyond Automotive”, wordt eXponentia gepositioneerd als een belangrijke internationale leverancier van diensten met hoge toegevoegde waarde – offline en online – met een uitgebreid aanbod, van technische databases tot bewezen oplossingen voor procesoptimalisatie en de verbetering van persoonlijke prestaties.

Op dit moment wordt aan een nieuwe website gewerkt die naar verwachting eind september 2016 in meerdere talen wordt opgeleverd.

Automechanika 2016 in Frankfurt is voor de organisatie de perfecte gelegenheid om zichzelf aan de markt voor te stellen. eXponentia zal staan op stand A071 in Hal 2, waarin dit jaar aandacht wordt besteed aan innovatie in de automotivebranche.