MiCheck-FLEET

Waarom MiCheck-FLEET

MiCheck is ontstaan vanuit de basisgedachte dat het eenvoudig moet zijn om voertuigen professioneel te laten onderhouden zonder dat er een papierstroom en urenverslindend proces nodig is om de aanvraag en de autorisatie af te handelen waarbij volledige transparantie is in de te maken of gemaakte kosten.

Modulaire afhandeling van reparatie en onderhoud

Door inzet van dit centrale online communicatie- en autorisatieplatform worden de werkzaamheden en kosten voor onderhoud en reparatie volledig inzichtelijk en beheersbaar. Met de geïntegreerde multimerk én op originele fabrieksdata gebaseerde voorschriften, het gebruiksgemak en vele jaren kennis en ervaring, levert MiCheck voor alle partijen aanzienlijke efficiencyslagen op.

Controle

De beste manier om snel alle reparatie- en onderhouds- aanvragen te toetsen op basis van de op OE gebaseerde fabrieksdata.

Lees Meer

Autorisatie

Bespaar aanzienlijk veel tijd door aanvragen, die binnen de vooraf overeengekomen marge vallen, deels of geheel automatisch goed te laten keuren door de zelflerende intelligantie van MiCheck.

Lees Meer

Communicatie

Snelle en transparante communicatie met het autobedrijf en afhandeling van aanvragen en werkzaamheden is cruciaal voor een tevreden berijder.

Lees Meer

Controle van reparatie- en onderhoudsaanvragen

MiCheck-FLEET biedt u de beste manier om snel alle reparatie- en onderhoudsaanvragen die binnenkomen te toetsen op basis van de op OE gebaseerde fabrieksdata. Daarbij wordt rekening gehouden met de door u afgestemde afspraken (SLA) met het desbetreffende autobedrijf. In de toetsing wordt rekening gehouden met o.a. werkzaamheden, onderdelen inclusief prijzen, intervallen, onderhoudsschema’s, arbeidstijden en eventueel technische informatie. Dit maakt de afhandeling van reparatie- en onderhoudsaanvragen nog effectiever. Ook ziet u direct of er een reparatiebericht of terugroepactie vanuit de fabrikant op het voertuig van toepassing is middels een waarschuwingssymbool bij het controleren van de aanvraag.

Voertuigdetails worden direct getoond
Totaalbedrag van het onderhoud
Detailoverzicht van werkzaamheden en onderdelen

Autorisatie van werkzaamheden

MiCheck-FLEET biedt de mogelijkheid om onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die aangevraagd worden, efficiënt en effectief te managen. Gecombineerd met de fleet- en contractdata en de eigen parametrisering op het wagenpark, kan elke onderhouds- en reparatieaanvraag snel geaccordeerd en uitgevoerd worden. Desgewenst kunnen aanvragen die binnen de vooraf overeengekomen marge vallen, automatisch goedgekeurd worden. Na akkoord kan het autobedrijf gelijk aan de slag. Dit zorgt voor optimalisering betreffende doorlooptijden van reparatie- en onderhoudsaanvragen en uiteindelijk voor een tevreden berijder.

Hier staan de autogegevens.
Hier staat de bedrijfsnaam van de garage die aanvraagt.
Hier kunt u het akkoord aangeven.

Communicatie met autobedrijven

Met Micheck-FLEET is het mogelijk om per aanvraag te communiceren met het autobedrijf. Een geïntegreerde berichtenfunctie houdt de communicatie netjes bij elkaar en bewaart deze bij het dossier van het voertuig. Op deze manier bouwt u een uitgebreide voertuighistorie op.

Hier staan de autogegevens.
Hier komen de berichten te staan.

MiCheck-FLEET zorgt ervoor dat de ROB-medewerker op het juiste moment over de juiste informatie beschikt en gefundeerd kan reageren naar het autobedrijf. MiCheck-FLEET kan bovendien parallel lopen naast de bestaand ROB-processen op de ROB-afdeling. Er is dus geen ICT-integratie van het systeem nodig.
MiCheck-FLEET is daarmee hét ROB communicatie-en autorisatieplatform voor leasemaatschappijen, fleetowners en verhuurmaatschappijen.

SLA-afspraken

U kunt eenvoudig uw eigen afspraken vastleggen.

Geen papierstroom

Met de elektronische facturatie geen papierstroom meer.

Inzicht

Toegang tot realtime managementinformatie voor beter inzicht.

Onderdelen

Automatische weergave van benodigde onderdelen inclusief prijzen bij uit te voeren werkzaamheden.

Plausibiliteitscheck

Geautomatiseerde controle of de aanvragen conform fabrieksinformatie zijn opgesteld op basis van fabrieksonderhoudsintervallen en referenties.

SLA-beheer

Condities vastleggen

Beheer eenvoudig uw SLA-afspraken. U kunt per werksoort (Mechanisch, Carrosserie en Elektronica) een uurtarief ingeven en voor diverse zaken, zoals motorolie, remvloeistof en koudemiddel aircosystemen, etc. vooraf een prijs afspreken.

U kunt tevens prijsafspraken vastleggen voor items zoals ondermeer: APK, halen & brengen, uitlijnen, balanceren, roetmeting, etc.

Productlijnen vastleggen

After-market onderdelen

U kunt in een voertuig-SLA vastleggen welke onderdeellijnen van welke onderdelenleverancier gebruikt mogen worden. Dit biedt u de mogelijkheid om partnerschap aan te gaan met onderdeelleveranciers om de ROB-kosten beheersbaar te houden.

ROB-overzicht

Overzichtelijke aanvraag

In één oogopslag zien hoe de aanvraag is opgebouwd. Dit kan via het ROB-overzicht, waarbij u per werkzaamheid het totaal van arbeid en onderdelen ziet. Ditzelfde overzicht wordt in uw backoffice-systeem geïmporteerd.

Snelle controle

Alle aanvragen op één plek

Reparatie- en onderhoudsaanvragen controleren was nog nooit zo snel en eenvoudig. MiCheck toont welke werkzaamheden volgens de fabrikant uitgevoerd moeten worden. Zo kunt u snel en zonder moeite aanvragen controleren op juistheid. Indien gewenst, kan de beoordeling zelfs geheel of gedeeltelijk automatisch door het systeem worden gedaan.

Koppeling met uw backoffice-systeem

Importeer uw gegevens

Voorkom dubbel werk en vergroot de kracht van MiCheck. De koppeling met uw backoffice-systeem (bijv. LeaseWise) zorgt ervoor dat uw contractgegevens en onderhoudshistorie altijd up-to-date zijn, zonder dat u daar omkijken naar heeft. Al uw voertuiginformatie, SLA afspraken etc. zijn eenvoudig in te lezen.

 Overzicht

Behoud het overzicht

Zie in één oogopslag welke aanvragen nog beoordeeld moeten worden en wat de status is van reeds beoordeelde aanvragen. Zo kunt u snel de juiste beslissingen nemen. Laat MiCheck voor u werken zodat u zich weer kunt richten op zaken die het erom doen!

Berichtfunctionaliteit

Alle communicatie op één plek

Met de geïntegreerde berichtfunctionaliteit communiceert u moeiteloos met het autobedrijf dat de aanvraag heeft gedaan. U kunt eventuele opmerkingen vanuit het autobedrijf inzien en indien nodig, onderbouwd reageren op vragen die gesteld zijn bij de aanvraag.

Overlapcalculatie en prijsaanpassingen

Geen dubbeltellingen

Omdat verschillende automerken tijd reserveren voor het voorbereiden van de werkzaamheden (onderhoud en reparatie) kunnen er dubbeltellingen ontstaan op het moment dat werkzaamheden worden gecombineerd. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen op het moment dat bij een onderhoudsbeurt tegelijkertijd de remmen worden vervangen.

Deze tijd wordt in MiCheck ontdubbeld zodat alleen de daadwerkelijk benodigde tijd wordt berekend. Dit maakt het voor het autobedrijf mogelijk om efficiënter te plannen en zorgt er tevens voor dat er niet per ongeluk dubbel gefactureerd wordt.