Veelgestelde vragen

Waarom is de onderhouds- of reparatiebutton grijs?

Er is geen Onderhoud- en Reparatiedata beschikbaar voor dit voertuig. Via Overige posities kan een eigen werkpositie worden toegevoegd. Let hierbij op dat de juiste ROB-code voor onderhoud wordt gebruikt, merkspecifiek of gerelateerd aan de kilometerstand. Bijvoorbeeld (0060, 0080 of 0401 – Longlife Klein)

Waar kan ik “Vrije posities” aanvragen en welke ROB-code moet ik gebruiken bij “Vrije posities”?

Middels “Overige posities” kan een vrije werkpositie worden toegevoegd. Deze dient altijd gekoppeld te zijn aan een ROB-code. Door middel van ingave van tekst of ROB-code kan er gezocht worden in de beschikbare ROB-codes.

Waarom is de bandenbutton grijs?

Voor dit kenteken en/of voor deze leasemaatschappij mag u geen banden vervangen of wisselen. Indien u toch bandenwerkzaamheden wilt uitvoeren, kunt u contact opnemen met de leasemaatschappij. Zij kunnen de bandenwerkzaamheden voor u vrijschakelen in ROB-NET. Neem vervolgens contact op met Mivar ServiceDesk om het contract in MiCheck te updaten.

Kloppen de tijden wel?!

De arbeidswaardes in MiCheck zijn gebaseerd op de originele tijden van de fabrikant. Elke onderhoudsbeurt is specifiek voor het geselecteerde voertuig en kilometer- en tijdsafhankelijk.  Onder de knop Onderhoudschema zijn de specifieke werkzaamheden/checks te raadplegen die voor de geselecteerde onderhoudsbeurt van toepassing zijn. Indien er overlap is met andere werkzaamheden, worden de tijden automatisch ontdubbeld.

Waar vind ik verwijderde of gefactureerde aanvragen terug?

Achter de menuoptie “ Aanvragen” zijn alle aanvragen terug te vinden. Standaard worden alleen de openstaande aanvragen getoond. Indien de selectie “Alleen openstaande” wordt gedeselecteerd (rood), worden ook de verwijderde en gefactureerde aanvragen getoond.

Wat te doen bij melding Error Fetching Maintenance Data?

Betreft een handmatig geselecteerd voertuig, waarbij er geen datum deel 1 kan worden gekoppeld. Onderhoudswerkzaamheden kunnen via “Overige posities” worden toegevoegd. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor deze bug.

Mijn aanvraag is afgewezen vanwege BATH, DUBB, KMAFW?

Veel leasemaatschappijen werken met automatisch akkoord. Indien aan een aantal parameters wordt voldaan kan de aanvraag zonder tussenkomst van een medewerker worden goedgekeurd. Indien niet voldaan wordt aan deze parameters, kan de aanvraag ook automatisch worden afgewezen, zonder tussenkomst van een medewerker. In het berichtenveld zijn de afkeurcode vermeld, voor toelichting op deze codes zie het document op deze pagina. Controleer de aanvraag, corrigeer waar nodig en stuur de aanvraag opnieuw in, de aanvraag zal nu door een medewerker van de LM in behandeling worden genomen.