Werkplaatshulp op afstand

MiMechanic-REMOTE

Moet u ook regelmatig naar een collega-autobedrijf om sleutels, een trekhaak of andere zaken in te leren of te coderen? MiMechanic-REMOTE biedt op een eenvoudige manier ondersteuning zonder dat het auto de brug hoeft te verlaten.

Diagnosehulp en codering

op afstand door uw

vertrouwde helpdesk

U bent als autobedrijf behoorlijk afhankelijk van collega-autobedrijven om diverse instellingen en configuraties uit te voeren. Enerzijds omdat uw diagnosetester een functie niet kan uitvoeren voor een bepaald automerk, anderzijds omdat de kennis bij de monteur niet voor elk merk aanwezig kan zijn. U moet deze zaken in eigen huis op kunnen lossen, zonder daarvoor buiten de deur te hoeven gaan. Anders zijn deze werkzaamheden niet rendabel. MiMechanic-REMOTE is de oplossing voor dit probleem.

MiMechanic-REMOTE is een dienst waarbij de monteur een tablet aansluit op de EOBD-aansluiting van een voertuig. Hierna kan onze helpdeskmedewerker op afstand werkzaamheden uitvoeren in het voertuig. Daardoor hoeft de auto niet meer naar een collega-autobedrijf voor bijvoorbeeld het inleren van trekhaakkabelsets en nieuwe sleutels of complexe diagnosestellingen. Hiermee kunt u uw dienstverlening naar de berijder toe uitbreiden zonder tijd te verspillen aan het uitbesteden aan collega-autobedrijven. Uw klant is dus snel weer op weg!

Vrijblijvende offerte aanvragen

MiMechanic-REMOTE vereist geen hoge investering of maandelijks abonnement. Het bestellen van de interface met tablet is voldoende. U betaalt daarna alleen wanneer u daadwerkelijk werkzaamheden laat uitvoeren.

MiMechanic Set

849

Eenmalig
  •  Samsung Galaxy Tab Active 4G
  •  Communicatie-interface
  •  Beschermkoffer

1

Sluit een tablet aan op de EOBD-aansluiting van een voertuig

Door binnen onze app de juiste instellingen te kiezen, kan de servicedesk eenvoudig op afstand de controle over het voertuig overnemen.
2

Maak verbinding met onze servicedesk

Een Servicedesk medewerker neemt de verbinding met het voertuig over en voert de gewenste opdracht uit.
3

De monteur kan verdergaan met andere werkzaamheden

In veel gevallen kan de monteur zelfs met andere werkzaamheden doorgaan zodat er geen tijd verspilt wordt. MiMechanic-REMOTE moet dan ook gezien worden als een verlengstuk van het diagnoseapparaat.
De Servicedeskmedewerker kan u

verder helpen met zaken zoals

  • Sleutels aanleren
  • Trekhaak configureren
  • Diverse systemen zoals accu’s en verstuivers coderen
  • Service Interval resetten
Bekijk hier de volledige lijst

Gebruikers

“We hebben een strakke planning dus uitloop van werkzaamheden of extra wachttijd is voor ons niet wenselijk. Het werkt voor ons daarom zeer efficiënt dat we de gang naar een collega-autobedrijf kunnen besparen.”

JanAutobedrijf Gaasbeek B.V.
MiMechanicTechnisch SupportTips & Uitleg
20 July, 2017

Problemen met StartStop systemen

De laatste tijd word de Service Desk nogal eens gebeld met problemen aan StartStop systemen van diverse merken. De meeste vragen komen met betrekking tot het niet functioneren van het...
MiMechanicTechnisch Support
20 May, 2017

Opel met een niet te kalibreren stuurwielsensor

De ServiceDesk word wel eens gebeld dat een diagnosetester niet goed functioneert. In dit geval hadden we een klant die de stuurwielsensor van een Opel Astra H wilde kalibreren. De...
MiMechanicProductupdates
27 January, 2017

MivarGroup gaat een stap verder met MiMechanic REMOTE

MivarGroup, bekend van o.a. haar diagnosehelpdesk, voegt een nieuwe dienst aan haar portfolio toe: MiMechanic REMOTE. MiMechanic REMOTE is een dienst waarbij de helpdeskmedewerker op afstand middels een app werkzaamheden...
MiMechanic

Uw extra autotechnicus

MiMechanic is een hotline voor o.a. diagnosesupport die direct te raadplegen is op het moment dat de technicus niet verder komt of twijfelt over een technisch vraagstuk. MiMechanic helpt, ondersteunt en adviseert de technicus met het diagnosticeren van complexe elektronische storingen voor personenwagens en trucks.

Apparatuursupport

Hulp met uw diagnoseapparaat

U weet niet waar u het apparaat aan moet sluiten op het voertuig. U weet niet wat de foutcode betekent. U heeft geen idee hoe u het apparaat kunt updaten. Wij hebben de expertise in huis om u te helpen met vragen over airco- en diagnoseapparatuur.