MivarGroup, bekend van o.a. haar diagnosehelpdesk, voegt een nieuwe dienst aan haar portfolio toe: MiMechanic REMOTE.

MiMechanic REMOTE is een dienst waarbij de helpdeskmedewerker op afstand middels een app werkzaamheden kan uitvoeren in het voertuig. Hierdoor hoeft de auto niet meer naar een collega-autobedrijf voor bijvoorbeeld het inleren van trekhaakkabelsets en nieuwe sleutels of complexe diagnosestellingen. Hiermee kan het autobedrijf de dienstverlening naar de berijder toe uitbreiden zonder tijd te verspillen aan het uitbesteden aan collega-autobedrijven. De klant is hierdoor snel weer op weg!

MiMechanic REMOTE is niet gebonden aan een fabrikant van auto’s, onderdelen of equipment en kan daardoor onafhankelijk opereren. Mimechanic REMOTE is daardoor uitermate geschikt voor universele autobedrijven, dealers en fast-fitters.

Hoe werkt het?

De monteur sluit een speciale communicatie-interface aan op de OBD stekker. De interface zal dan via een app een verbinding leggen met een medewerker op de Servicedesk. Een Servicedesk medewerker neemt de verbinding met het voertuig over en voert de gewenste opdracht uit. In veel gevallen kan de monteur zelfs met andere werkzaamheden doorgaan zodat er geen tijd verspilt wordt. MiMechanic REMOTE moet dan ook gezien worden als een verlengstuk van het diagnoseapparaat.

De Servicedeskmedewerker kan de monteur verder helpen met zaken zoals:

  • Sleutels aanleren
  • Trekhaak configureren
  • Diverse systemen zoals accu’s en verstuivers coderen
  • Service Interval resetten

Ronnie van Gellecom van MivarGroup: “Het autobedrijf is behoorlijk afhankelijk van collega-autobedrijven om diverse instellingen en configuraties uit te voeren. Enerzijds omdat de universele diagnosetester een functie niet kan uitvoeren, anderzijds omdat de kennis bij de monteur niet voor elk merk aanwezig is. Het autobedrijf moet deze zaken eigenlijk in eigen huis op kunnen lossen, zonder daarvoor buiten de deur te hoeven gaan. Anders zijn deze werkzaamheden niet rendabel.”