EvenementenProductupdates

MivarGroup lanceert het concept MiMechanic op de Autoprof in Hardenberg

By 13 oktober, 2014 No Comments

Onderhoud aan 12-volts en 24-volts voertuig wordt steeds complexer. Van elektronische storingen en mechanische reparaties tot aan kennis van individuele componenten, kennis van al deze aspecten 100% beheersen en bijhouden is nagenoeg onmogelijk. Daarnaast staat het werkplaatsrendement onder druk en kan men zich niet veroorloven om (te) lang bezig te zijn met het oplossen van dergelijke storingen en reparaties.

Ronnie van Gellecom, Productmanager technische data & support MivarGroup; “Er is behoefte aan goede ondersteuning in de werkplaats. Niet alleen omdat 76% van de technici zelf aangeeft kennis tekort te komen bij hun dagelijkse werkzaamheden, maar ook omdat men zich het niet meer kan veroorloven om uren te zoeken naar een oplossing die men lang niet altijd door kan berekenen aan de klant”, Ronnie vervolgt; “Omdat het rendement in de werkplaats onder druk staat, doordat onder andere het werkaanbod lager is en de marge op onderdelen lager wordt, moet men het maximale uit de uren halen. Onnodige uren die men besteedt aan het zoeken van een oplossing kan men dikwijls niet doorbelasten naar de klant. Dit is ook funest voor het werkplaatsrendement. Wij merken dat de behoefte aan technische ondersteuning in de werkplaats hierdoor toeneemt.”

MiMechanic is een hotline die direct te raadplegen is op het moment dat de auto- of trucktechnicus niet verder komt of twijfelt over een vraagstuk. MiMechanic helpt, ondersteunt en adviseert de technicus met complexe diagnosestellingen aan elektronische systemen voor personenwagens en trucks. MiMechanic voorziet in eerste klas technisch specialisten, gedetailleerde technische informatie over het specifieke vraagstuk van componentlocaties tot specifieke meetwaardes en diagnoseadviezen.

“Door de ondersteuning die wij reeds vele jaren geven op nagenoeg alle A-klasse diagnose-apparatuur, verschillende systemen van onderdeelfabrikanten en onze beschikking over alle OE technische informatie, leek ons dit het juiste moment om de auto- en truckwerkplaats verder te helpen met dit concept. Wat mij betreft is MiMechanic in feite de extra auto- of trucktechnicus voor elke werkplaats en zou dit een vast onderdeel moeten zijn van het technisch team.”