Vanaf z’n jonge jaren stond het voor Peter Maan al vast. Auto’s, auto’s en nog eens auto’s, daar gaat het om. In eerste instantie koos hij voor de techniek, daar lag zijn hart.

De zon schijnt bij Automaan

Vanaf zijn 18e jaar tot zijn 24e werkte Peter als monteur voor diverse respectabele merken waarvan de langste tijd voor een Mercedes Benzdealer. Al snel kwam hij echter tot de conclusie dat het autobedrijf waar hij werkte veel kansen liet liggen. Hij zag dat je met gemeende interesse veel meer uit iedere klant, iedere beurt en iedere reparatie kunt halen. Logisch was dan ook een langzame verschuiving richting enkele jaren receptie en verkoop. Zijn aspiraties gingen echter verder: een eigen zaak. Na het nodige zoeken deed zich in 2005 een mooie kans voor in Pijnacker: Het pand van de lokale Volkswagendealer kwam vrij en Peter nam de grote stap. De Volkswagendealer nam zijn klanten en Peter was gedwongen van nul-af-aan te beginnen.

Hij startte met één monteur en door de persoonlijke aandacht groeide zijn werkplaats gestaag. Hier kon hij alle fouten voorkomen waar hij als roepende in de woestijn bij zijn vorige werkgevers zo dikwijls aandacht voor had gevraagd.

Professionaliseren

De werkplaats was verreweg de grote omzetmaker en de verkoop kwam er eigenlijk een beetje bij.  De ‘goedkope’ occasion was geen makkelijke omzetmaker. Kort gezegd, véél gedoe en weinig winst. Om deze reden besloot hij zich in 2010 te specialiseren en professionaliseren in BMW en Mini.Klanten kwamen  nu vanuit het hele land voor zijn speciale BMW’s en Mini’s. Deze specialisatie droeg ook bij aan een beter en professioneler imago; meer vertrouwen, meer klanten en door dit professionele imago trok hij ook andere BMW- en Minirijders uit zijn eigen regio die hem als aantrekkelijk alternatief zagen.

Ondanks de recessie, groeide het bedrijf gestaag en telt het bedrijf nu zes medewerkers. Door de professionaliseringsslag kwam hij tot de conclusie dat zijn garagesoftware wel voldeed, maar niet voldoende diepgang had en bijvoorbeeld de voertuighistorie te beperkt bijhield. Via een presentatie bij zijn AD-Grossier Auto Electra in Naaldwijk maakte hij kennis met Driver.

Aansluiting op professionaliseringsslag

Driver past uitstekend in onze professionaliseringsslag. Je kunt heel snel en makkelijk een offerte samenstellen en vervolgens omzetten in een duidelijke werkorder. Helemaal ideaal vind ik de koppelingen met de urenregistratie, planning en de MiTiss technische informatie; allen ook van Mivar.

Sterk vind ik dat de tijden en de nummeringen binnen te technische informatie altijd kloppen. Dat geeft een goed gevoel en komt zeer professioneel over. Dit is doorgevoerd tot de duidelijke factuur met specificatie aan toe. Ook m’n grootste struikelblok van het vorige systeem is opgelost. De volledige en correcte historiegegevens van zowel klant als voertuig wekken vertrouwen en helpen de klant bij zijn beslissing mij de opdracht te gunnen. Dit past ook bij mijn overtuiging dat als je je klant serieus neemt en je dankbaarheid durft te tonen je ook de voorzichtige klant van tegenwoordig voor je kunt winnen.”

“Wij zijn gek met onze klanten en Driver helpt ons daarbij.”