Einde 20er jaren begon opa Brauckmann zijn autobedrijf. Als tweede generatie trad W.A.M. Braucmann sr. in de voetsporen van zijn vader als directeur bij het familiebedrijf ATEBE/Gebra waar meerdere dealerschappen werden gevoerd.

Vanaf 1990 koos Brauckmann Sr. Voor zelfstandigheid. Hij begon als Mazda-dealer en in 1995 volgde KIA. Hier werd ook een tweede hal voor gebouwd. Zoon Edgar (derde generatie) werd bijna in het bedrijf geboren en na zijn MTS studie Autotechniek in Apeldoorn bleek al snel dat zijn hart voornamelijk voor de techniek klopt.

In combinatie met het nogal heftige eisenpakket van de importeurs werd besloten van de merken afscheid te nemen en verder te gaan als technisch specialist. Tevens heeft men zich bij de formule Vakgarage aangesloten voor de nodige marketingondersteuning en de landelijke bekendheid.

Aansturing essentieel

Intussen is men specialist op meerdere gebieden zoals: 3D-uitlijnen, diagnose, schokbrekers, turbo, SKF-lagers en last but not least reparatie binnen 1 dag… en dit wordt in 95% van de gevallen daadwerkelijk gerealiseerd. Ook de ontwikkeling van hybride en elektrische auto’s met alle milieutechnische ontwikkelingen krijgt bij Vakgarage Brauckmann veel aandacht.

Als je zo specialistisch en klantgericht wilt werken is het beheren en aansturen van alle daarvoor noodzakelijke processen essentieel. “We willen kort op de bal spelen”, hoor ik Edgar zeggen. “Het garagesoftwarepakket Driver van Mivar geeft ons daartoe ruimschoots de mogelijkheden.”

Overzicht

Edgar is een man van controle en overzicht. De boekhouder stelt iedere maand met de gegevens uit Driver voor elke BV een aparte sheet samen en zo beschikt Edgar permanent over actuele managementinformatie. Edgar stelt: “Dit maakt het bewaken en indien noodzakelijk op tijd bijsturen van mijn organisatie een stuk makkelijker. Driver maakt het eigenlijk mogelijk om op ieder moment van de dag te zien waar je met je organisatie staat”.

Recentelijk heeft Brauckmann het urenregistratiesysteem aangeschaft. Met een duidelijke touchscreen is de werkplaats zeer overzichtelijk en het is tevens heel prettig te bedienen.

Servicedesk

Ook is Edgar zeer tevreden over de supportdesk van Driver: “Ze nemen zo het hele systeem op afstand van je over en binnen de kortste keren ben je weer goed op weg; dit is echt een goede service.”

Mivar verzorgt de volledige ICT binnen Brauckmann. Mivar biedt nu zelfs de mogelijkheden je volledige ICT permanent te bewaken en eventuele storingen al preventief te signaleren.

Al met al… “met de ondersteuning van Mivar en het garagesoftwarepakket Driver hebben we permanent een vinger aan de pols, en dat geeft ons een goed gevoel.”