Nieuws

TecRMI haalt topnoteringen in een studie voor informatiedekking en prestatieniveau

By 16 oktober, 2014 No Comments

TecRMI, onderdeel van TecAlliance GmbH, gespecialiseerd in informatie voor reparatie en onderhoud,  zet de standaard in werkplaatssystemen. Dat is wat een studie door een onderzoeksbureau heeft onthuld, na het testen van de prestatieniveaus van zes dienstleveranciers voor personenwagens.

De testvoertuigen werden voor deze studie geselecteerd op basis van de zestien grootste voertuigvolumes voor 2013 in Duitsland en in drie verdere kernmarkten, ofwel Frankrijk, Italië en Spanje (een totaal van twaalf verschillende fabrikanten in vier voertuigcategorieën). De studie concentreerde zich op de dertien meest voorkomende reparatie- en onderhoudstaken voor elk van de modellen.

De studie onderzocht de meer algemene onderwerpen, zoals identificatie en kwaliteit van de informatie, gebruiksvriendelijkheid van de systemen, het bereik van de informatie, hotline-diensten, talen, modulariteit en aantrekkelijkheid, evenals de integratie en de intelligentie van de systemen, met als antwoord “Ja”, “Nee” of “Soms”. Daarnaast interesseerde de studie zich voor het algemene niveau van prestatie in de personenwagensector, de informatieprioriteiten, de resultaten voor elke personenwagen en de resultaten van elke modelreparatie.

TecRMI presteerde met onderscheiding, vooral op het gebied van identificatie, kwaliteit en integratie/intelligentie van de beschikbaar gemaakte reparatiegegevens. Bovendien toonden de cijfers ook aan dat de specialisten in reparatiegegevens binnen de groep TecAlliance GmbH voorop lopen wat betreft het prestatieniveau van de in de studie uitgevoerde modelreparaties. De gegevens van de onderzochte dienstverleners waren gemiddeld “toereikend” als basis voor het uitvoeren van rond de 52 procent van de ondernomen reparatie- en onderhoudsactiviteiten. Het door TecRMI behaalde cijfer was hier rond de 70 procent. Voor elf van de zestien geteste voertuigen werd aangetoond dat TecRMI de beste informatiedekking bood in vergelijking tot de concurrenten.

TecRMI staat bovenaan in drie van de vier in de studie beoordeelde gebieden (modelreparaties, algemene systeemprestatie, niveau van systeemprestatie per voertuig, niveau van systeemprestatie per modelreparatie (incl. onderdelen) en niveau van systeemprestatie per modelreparatie (zonder onderdelen). De basis voor deze resultaten waren de analytische categorieën van “Algemene vragen” en “Modelreparaties”. Deze studie toont aan hoe TecRMI als benchmark wordt beschouwd.

“De resultaten zijn een indrukwekkend bewijs dat de manier waarop wij informatie behandelen, en de inhoud van de desbetreffende onderhouds- en reparatiegegevens, klantgericht zijn”, onderstreept Ralf Pelkmann, Vice-president van Informatiebeheer bij TecRMI. “De studie toont aan dat wij verdere vooruitgang boeken in de richting van onze doelstelling om een complete industrie-oplossing te zijn.”