Servicedesk Driver

Wij ontwikkelen onze software zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Toch kan het zijn dat u vragen heeft of ondersteuning wenst. Hierbij helpen wij graag.

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 8:30u tot 12:30u en van 13:00u tot 17:00u.

software@mivar.nl

088-0275705

Bekende Storingen

Mogelijke problemen met email via Office 365

In de afgelopen periode zijn er verschillende incidenten gemeld wat betreft problemen met het verzenden van een email vanuit Driver.
Dit geldt voor klanten die mail sturen via de smtp.office365.com mailserver.

De oorzaak is een wijziging in de beveiligingsprotocollen bij office365.

De onderstaande oplossing kan enkel worden uitgevoerd door iemand die in het Microsoft 365-beheercentrum kan inloggen. Ons advies is dan ook om dit door jullie systeembeheerder in te laten richten.

In het Microsoft 365 beheercentrum dient een connector te worden ingericht voor email Relay.
Vervolgens zal in Driver deze instelling aangepast dienen te worden op gebruikersniveau;
Diversen/Parameters/Gebruikers/Gebruikers tabblad Email-SMS

  • Smtp: xx-nl.mail.protection.outlook.com (waarbij de xx staat voor de bedrijfsnaam)
  • Poort: 25
  • SSL: uit

Bijgaand de handleiding hoe deze connector voor email Relay ingericht dient te worden in het Microsoft 365-beheercentrum.
https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/mail-flow-best-practices/how-to-set-up-a-multifunction-device-or-application-to-send-email-using-microsoft-365-or-office-365#option-3-configure-a-connector-to-send-mail-using-microsoft-365-or-office-365-smtp-relay

RDW diensten via VWE

Probleem:
Het is bekend dat er foutmeldingen kunnen komen met het gebruik van RDW diensten via VWE.

Oplossing:
Belangrijk is dat je in de huidige versie van Driver werkt, versie 2.37.19.
Wordt er in een oudere versie gewerkt dan is het advies om een update van Driver uit te voeren.

Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact op met de Servicedesk.

Structurele oplossing ter voorkoming van fouten in Driver

Binnen Driver kunnen diverse problemen veroorzaakt worden door het omvallen van de ACE engine.
Dit is te herkennen aan, onder andere, onderstaand gedrag;

– Driver schakelt zonder aanleiding ineens uit
– Fout in de functie ValidateUser, Foutnummer: 0
– Errorcode 6 bij bijvoorbeeld opzoeken relaties
– Error bij het openen van het documenten overzicht

Oorzaak;
Dit probleem treedt op als u een Click2Run-installatie van Office gebruikt. Afhankelijk van de versie van Office kunt u met regelmaat bovenstaande errors tegenkomen wanneer u in Driver probeert te werken.

Oplossing;
Deze error is op te lossen door een ACE Repair te draaien.

Wij zijn op de hoogte dat het erg vervelend is voor klanten om dit steeds handmatig opnieuw te moeten uitvoeren.
Hierom hebben we een geautomatiseerde oplossing ontwikkelt.

* Structurele oplossing;
Deze oplossing is het beste in te richten in overleg met of met behulp van een systeembeheerder.
Is het niet volledig duidelijk of lukt het niet, neem dan contact op met onze Servicedesk.

Download de .zip file en lees de handleiding heel goed door.

Oplossingen om Driver stabieler te maken

Oplossingen om Driver stabieler te maken

Het betreft een tweetal registry keys in Windows. Deze registry keys kunnen in Windows worden toegevoegd door middel van de batchfiles die via een link in onderstaande tekst zijn te downloaden.

– De eerste registry key zorgt er voor dat er minder autorisatieproblemen zullen voorkomen bij bijvoorbeeld het uitvoeren van een update van Driver. Deze batchfile moet op alle machines uitgevoerd worden waarop Driver is geïnstalleerd.
Download batchfile hier.
Bekijk de verklarende documentatie van Microsoft

– De tweede registry key zorgt ervoor dat de verbinding met de database stabieler blijft.
Deze key is een workaround voor een probleem dat momenteel bestaat in Windows waardoor de verbinding met de database verstoord kan raken.
Onderstaande batchfile hoeft alleen uitgevoerd te worden op de machine waar de database op staat.
Download batchfile hier.
Bekijk de verklarende documentatie van Microsoft.

Het uitvoeren van deze batchfiles doet u door middel van rechter muisknop op het betreffende bestand waar vervolgens gekozen kan worden voor “Als administrator uitvoeren”.

Beide registry keys zullen pas actief worden zodra de pc  is herstart.

Ons advies is om dit uit te laten voeren door uw systeembeheerder.