© 2023 Mivar

  • Home
  • Producten en Diensten
    • Ontwikkeling 2drive
    • Driver
      • Driver Garagesoftware
      • Relatiebeheer
      • Voertuigbeheer
      • Werkplaats
      • Magazijnbeheer
      • Boekhouding
      • Planning
      • Mailings
      • Urenregistratie
      • Truck & Trailer
    • MiCheck-GARAGE
    • MiCheck-FLEET
    • MiTiss
  • Servicedesk
    • Servicedesk Driver
    • SelfServiceDesk
    • Start Remote Support
  • Contact
  • Vacatures
Inlog aanvragen voor de SelfServiceDesk

Handleiding Reparatie Office Updates

Let op dat het batchbestand en snelkoppeling gemaakt zijn om te werken in de map C:\Mivargroup.
Als er sprake is van gebruik in een andere map dan zullen deze twee bestanden daar inhoudelijk op aangepast moeten worden. Neem hiervoor dan contact op met de Driver Servicedesk.

Volg de onderstaande stappen om deze fix te installeren

- Download de .zip file en sla deze op in de map C:\Mivargroup
- Pak de .zip file uit in de map C:\Mivargroup.
* de individuele bestandjes zoals AccessDatabaseEngine.exe en ACE.bat staan hierdoor nu in C:\Mivargroup.
- Verwijder de huidige snelkoppeling van Driver van het bureaublad.
- Plaats nu de nieuwe Driver snelkoppeling op het bureaublad.
- Als je de applicatie ook in je bureaubalk hebt staan, zorg er dan voor dat deze snelkoppeling in eigenschappen hetzelfde pad krijgt als de nieuwe snelkoppeling die je in de vorige stap op het bureaublad gezet hebt.

Mocht het installeren op deze manier niet goed gaan dan zal ACE in eerste instantie gedeïnstalleerd moeten worden. Daarna kan Driver gestart worden en zal ACE weer geïnstalleerd worden.

In de batchfile wordt tevens Driver aangestuurd op 1 processor core en dat is core 0

Aanvullende informatie voor systeembeheerders:

Voor TS omgevingen is er een andere mogelijkheid omdat niet iedereen beschikt over de juiste rechten om de AccessDatabaseEngine te installeren.
In dat geval kun je in plaats van het uitvoeren van de "AccessDatabaseEngine.exe" kiezen voor bijvoorbeeld een melding "rem Neem contact op met uw systeembeheerder voor het herstellen van de ACE Engine". Stel hierna wel een pause in met daarna een exit.
De gebruiker moet te allen tijde rechten hebben om de registry te lezen en een batch uit te voeren.

Officiele Microsoft docs link:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/office/troubleshoot/access/cannot-use-odbc-or-oledb